tisdag 3 juni 2014

Månadens Inspiratör Juni - Charlotte Karlsson




Hej! Jag heter Charlotte och syr under namnet ”FiloFex” som kom till efter mina två barn Filippa och Felix. För tillfälligt är jag mammaledig med mitt tredje barn Felicia på 6 veckor men annars jobbar jag som väktare, och har sömnad som min stora hobby. Jag har alltid gillat pyssla och sy men det var inte förens när jag skulle få sonen som jag började sy som mest och har inte kunnat sluta sen dess :D


Jag har sytt lite sommar kläder till barnen i dessa underbara tyger från Liandlo och som tur är gillar dottern just nu brunt och gult så då får man passa på. Mönstren är mina egna förutom linne bodyn som är från den senaste Ottobre 3/2014 och så fick jag inspirationen av Ottobre att sätta ett kantband på mina solhattar så de blev helt vändbara. Storlekarna jag har sytt i är 110, 92 och 62. Samt brandbilstyget är sonens stora favorit då han älskar allt på hjul.

Kolla gärna in min sida på Facebookhttps://www.facebook.com/Filofex

Har även en blogg men är väldigt dålig på att uppdatera den ;D https://filofex.wordpress.com/

Tack för att jag fick vara med <3

Med vänlig hälsning// Charlotte

 

 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar